Graci logo
Berlīnes Komunikācijas muzejā skatāmi latviešu labākie produktu iepakojumi
26.10.2018

Berlīnes Komunikācijas muzejā skatāmi latviešu labākie produktu iepakojumi

Graci iegūst prestižo Red Dot Design Award balvu ar atzīmi Best of the Best

Zīmols Graci sadarbībā ar iepakojuma dizaina aģentūru DPJN par mušļu līnijas HEALTH iepakojuma dizainu ieguvis Red Dot Design Award balvu, kas ekspertu vidū vērtēta kā viens no iekārojamākajiem dizaina apbalvojumiem pasaulē. Zīmola iepakojumi iekļauti Komunikācijas muzeja izstādē Berlīnē, kur tie būs skatāmi blakus citiem izciliem iepakojumu dizaina paraugiem līdz pat nākamā gada 13. janvārim.

Graci (SIA Felici) ieguvis starptautiskas žūrijas atzinību vairāk nekā 8600 pieteikto dizaina paraugu vidū 45 valstu konkurencē. Graci ir Baltijā pirmais zīmols, kas saņēmis atzīmi “Best of the Best”, ko ik gadu iegūst vien nepilns 1% iesniegto darbu. Līdz šim to vidū bijuši tādi zīmoli kā Ferrari, Apple, LG, Nike, Audi, Siemens. Pēc apbalvošanas ceremonijas šī gada 26. oktobrī Graci produkti izvietoti Berlīnes Komunikācijas muzejā līdzās citiem “Best of the Best” laureātiem, savukārt nākamgad dizaina paraugi ceļos uz Red Dot Design Award muzeju Esenē (Essen), Vācijā. Tas būs pirmais no Latvijas iepakojuma dizainaparaugiem, kas nokļūs šajā muzejā. 

Jau vairāk nekā piecus gadus Graci attīsta funkcionālos produktus ar dabīgi augstu uzturvērtību, katram no tiem pieškirot savu burtu ar unikālo funkciju.Līdz ar šogad atvērto ražotni Ādažos roku darbs nomainīts pret mehānisko ražošanu. Zīmola atsvaidzināšanu un iepakojumu dizaina izveidi uzņēmums uzticēja dizaina birojam DPJN, kam 20 gadu pieredzē šis ir ceturtais Red Dot Design Award apbalvojums, tomēr pirmais gadījums, kad iegūts tik augsts un rets novērtējums.

“Izaicinājums bija saglabāt zīmolam Graci raksturīgās dizaina iezīmes, tajā pašā laikā produktam piešķirt jaunu elpu. Veiksmīgas sadarbības pamatā ar dizaineriem bija precīzi nodots uzdevums un reizē – paļaušanās uz  viņu ekspertīzi. Process bija sarežģīts, darbietilpīgs, tomēr rezultāts ir tā vērts,” stāsta Alise Balgalve, Graci idejas autore un vadītāja. “Pēc jaunā iepakojuma ieviešanas tirgū saņēmām pozitīvas atsauksmes no pircējiem – izkārtojot Graci paciņas noteiktā secībā, veidojas uzraksts HEALTH, kas uzreiz piesaista cilvēku uzmanību gan veikalā, gan izstādēs. Uzvaru atzinīgi vērtē arī mūsu eksporta partneri.”

“Graci funkcionālu brokastu produktu līnija HEALTH saņemusi augstāko novērtējumu – “Best of the Best” kategorijas “Communication Design” apakškategorijā “Packaging Design”. Tas vērtējams kā ārkārtīgi nozīmīgs sasniegums Latvijas un Baltijas dizaina vēsturē. Tā nozīmību izsaka fakts, ka pagājušo gadu tikai pieci iepakojuma dizaini saņēma šo atzinību,” saka Kārlis Krieķis, DPJN vadītājs un radošais direktors. “Mēs esam priecīgi un lepni, ka Latvijas dizaineru darbi novērtēti un izrādīti ārpus valsts. Latvija var – un ne sliktāk par citiem!”

Red Dot Design Award pirmssākumi meklējami 1955. gadā. Tas ir internacionāls dizaina konkurss trīs kategorijās: produktu dizains (product design), komunikācijas dizains (communication design) un dizaina koncepts (design concept).  

Graci iepakojumi skatāmi Komunikācijas muzejā (Museum für Kommunikation) līdz 2019. gada 13. janvārim. Muzeja adrese: Leipziger Straße 16, 10117 Berlin. Sīkāka informācija: https://www.mfk-berlin.de/en/red-dot-2018/